Problemy s PostgreSQL

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Listopad 4 00:20:24 CET 1999

	Zdravim,

	jsem dost nastvanej na vykon MySQL, tak jsem si rekl, ze vyzkousim
ekvivalentni vec v PostgreSQL. Bohuzel mi to prijde porad dost pomale,
takze se radeji zeptam, co delam spatne.

for i in `seq 1 1000`; do echo "INSERT INTO tabulka values ($i, $RANDOM);'
done | psql databaze

trva na mem notebooku desne dlouho oproti pripadu, kdy misto psql napisu
mysql. Vypada to, ze postmaster hned kazdou zmenu commituje na disk, zatimco
mysqld ne. Lze nejak rict, ze se nemusi jit vzdycky hned na disk? Moje
aplikace zas _tak moc_ kriticka neni, aby na pocitaci, ktery ma momentalne
uptime 165 dni, musela vsechno zapisovat na disk okamzite.

	Na druhe strane, pokud mam dve tabulky navazane pres jeden sloupec
a delam pres ne outer join, MySQL obe tabulky zamce pro cteni, takze
pokud chci updatovat nejaky sloupec v jedne z nich (treba sloupec, na ktery
se vubec ve zminenem outer joinu neodkazuji), update se zablokuje a spusti
se az dobehne ten join. Coz v okamziku, kdy update dela www klient,
zatimco select/join dela nejaky davkovy program, u ktereho na interaktivni
rychlosti prilis nezalezi, ale spustit se obcas musi, je dost hrozne.
V postgresql (ktery nema outer join, ale zase ma subselecty a except)
podobna vec vubec neovlivni zadne updaty, vsechno bezi vicemene na
pockani, i kdyz zaroven delam pres ty tabulky na pozadi outer join
(select ... except ...).

	Tady bych asi potreboval poradit od znalcu MySQL, jestli takoveto
chovani (select/join zamce tabulky, ktere pak nejdou updatovat, dokud
operace neskonci) nejde v MySQL nejak obejit.

	Ach jo, kdyby tak ten Postgres umel rozumne bloby ...

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //