MySQL - zrychleni

Pondělí Duben 17 10:50:25 CEST 2000

On Mon, Apr 17, 2000 at 10:08:10AM -0000, Petr Kolar wrote:
> Vyraz: "vrazit selecty do explainu" mi moc nerika :) nemohl by ste mi vic
> nakopnout...

Pred ten select napiste slovo explain. Dostanete informaci o tom, jak
bude ten select zpracovan.

> Uvadim priklad nejcastejsiho query:
> SELECT znacka, count(znacka) FROM inz_osobni WHERE (typ_inzeratu='Prodám')
> GROUP BY znacka
> -----
> a pak jenom taham vysledne radky... Kdyby ste mi poslal priklad vytvoreni

Jakoze Vam fakt staci znacka a pocet? Neni to tak, ze na zaklade te
znacky delate select where znacka = to_cislo_co_jste_dostal?

> indexoveho souboru byl bych Vam velice vdecny (jak rikam, databaze nejsou
> moje silna stranka)... :)

	show fields from inz_osobni
	show index from inz_osobni
	create index inz_osobni_znacka_idx on inz_osobni(znacka)

Indexovat ten typ_inzeratu asi nema cenu, pokud je to v podstate
bitova informace (prodam/koupim). Pokud to ma sirsi domenu, tak
oindexovat i inz_osobni.typ_inzeratu. Kazdopadne by asi bylo
rozumne z toho udelat numericky ciselnik, misto stringu. String
porovnavate strncpy, cislo dvema asm operacemi.

   .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, MTB, Spain.