Lze tohle resit pres SQL?

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Středa Duben 19 15:40:58 CEST 2000

Petr Novotny wrote:
> Otazka: Lze neco takovehoto resit na SQL urovni? Myslim tim, lze
> z uvedeneho grafu nejak zkonstruovat pospojovani tabulky samy se
> sebou, aby se nakonec polozil jeden (nebo nekolik malo) SQL
> dotaz? Nebo to holt mam delat cele v pameti (vcetne vycteni te
> SQL tabulky, ktera ma nekolik desitek tisic zaznamu)?
>
> Dekuji za namety.

Nevim, jestli jsem dobre pochopil, co konkretne od te datove struktury
pozadujete. Na implementaci stromovych struktur se obvykle pouziva
jedina tabulka:

	create table strom (
		uzel	<neco> not null,
		otec	<neco>,
		-- dalsi data uzlu
	);

pricemz strom.otec is null plati pouze pro koren. Jedine, co v teto
implementaci muze delat problemy je rekurze (dotaz typu nalezni vsechny
listy dostupne z uzlu x). Ta nativne v SQL neni, kazdy vyrobce, pokud
vubec, ji nejak dobastluje do sve implementace DBMS. Ale na nerekurzivni
dotazy uvedena struktura strom staci.

						Jan Serak