je normalni ?

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Neděle Duben 30 22:34:03 CEST 2000

> to view vypada:
>
> SELECT k_uzivatele.id, cele_jmeno, COUNT(*) from pocet
> FROM fis.k_uzivatele,fis.w_log
> WHERE uzivatel IS NOT NULL AND k_uzivatele.id = w_log.id
> GROUP BY k_uzivatele.id,cele_jmeno
> ORDER BY pocet DESC

Huf, ted mi dosel cely thread a znovu jsem trosicku experimentoval.
Muj zaver zni, ze si muzete gratulovat v objeveni bugu. Jadro pudla
je v tom, ze view groupuje podle count(*) a pri vybirani count(*)
z tohodle view je velkej oraakl zmateny. Kdyz jsem nazev viewu
nahradil subquery z definice viewu, tak to funguje OK.

Myslim, ze by rozhodne stalo za to navstivit Technet. Inu, bonzovat
se nema, ale hlasit se to musi ;-)

Btw. me pritom napada, proc vubec delate select count(*) from view,
ktery sumuje_a_grupuje a jeste k tomu tridi? Neznam semantiku dat,
ale mam pocit, ze chcete zjistovat pocet uzivatelu, kteri maji
nejaky w_log (nevim, co to je, ale to je lhostejne). Co takhle:

	select count(distinct id) from w_log;

? Usetrite na joinu, grupovani a trideni.

						Jan Serak