select z hodinovych zaznamu

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Srpen 11 10:46:58 CEST 2000

On Fri, 11 Aug 2000, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Zdravim!
>
> 	Kdyz uz se tady rozbehla tato zajimava debata a objevily zajimave
> poznatky (ktere bohuzel casto nejsou ani v
> dokumentacich), chtel bych se zeptat, zda-li kdyz mam v databazi ulozenu

 Pokud se nepletu tak to bylo puvodne o PostgreSQL a tam to v dokumentaci
*je* (to_char(), date_part())

> polozku datetime jsem schopen pomoci SQL (a funkcni) vyhledat vsechny
> zaznamy tykajici se napr. vsech stred jinak, nez si nejprve 'vedle'
> vypocitat, ktere datumy v mem obdobi pripadaji na stredy a pak provest
> patricny select.

 to_char(timestamp, 'D')	---> cislo dne v tydnu (pocitano od nedele)
 to_char(timestamp, 'Day') 	---> 'Friday'

 ...apod. Je tam cca 40 prepinacu pro date/time

 BTW. --- Od verze 7.0 (PG) se uz nepouziva datetime ale timestamp.