Prava v Postgresu

Radek Skokan skokan na lanprojekt.cz
Středa Srpen 23 13:50:50 CEST 2000

Dobry den,
pokousim se priucit SQL a ted zrovna zkousim PostgreSQL. Mam takovou
nejasnost v pristupovych pravech. V dokumentacich jsem se docetl, ze
defaultne nema uzivatel pravo zapisovat do databazi, ktere nejsou jeho.
Prihlasil jsem se jako postgres, vytvoril uzivatele u bez prav vytvaret
databaze/uzivatele. Prihlasil jsem se jako ten uziv. a vytvoril jsem
databazi a dalsiho uzivatele. Pak jsem se prihlasil jako ten dalsi uzivatel
a opet jsem udelal nejake zmeny v te databazi. Jak je mozne, ze me to k tomu
pustilo?

(psql \z pise:
dbtest=> \z
Access permissions for database "dbtest"
 Relation | Access permissions
 a        |
(1 row)
)

A pak mam jeste takovy dotaz, kde muzu sehnat nejaky kompletnejsi popis
Postgresu. Zatim jsem si stah admin, user, tutorial, programmer, ale stale
mi jeste chybi popis jednotlivych sloupecku v systemovych tabulkach apod.

Diky
Radek Skokan