Ma alter table vliv na rozrustani databaze?

roofer na post.cz roofer na post.cz
Sobota Srpen 26 20:23:18 CEST 2000

Dobry den.

Chtel jsem se zeptat na zavislost mezi menenim databazovych tabulek
(alter, create/drop) a moznym zpomalovanim a zvetsovanim databaze.

V podstate mi jde o to, ze v PostgreSQL se pri update/delete radku
tabulky vytvori novy radek, stary se oznaci expired a zustane tam
\'viset\' az do pouziti vacuum. Toto mi nevadi, protoze prikaz vacuum
(s moznym vylepsenim pomoci cluster) to spravi (a je to
dokumentovane a logicke chovani).

Co ale udela tabulka, do ktere pridavam/odebiram sloupce, menim
jejich nazvy a nakonec ji treba uvedu do puvodniho stavu.

Bude vysledna tabulka shodna s puvodni (co se tyka efektivity
pristupu, zabrane kapacity na disku, velikosti v pameti), nebo budou
take nekde viset nejaka data, administrativni informace, ci co ja vim
co jeste?
(To ze pouzivani alter table znamena spatny navrh tabulky ted
nebudeme resit, proste to berme jako fakt).

V tom horsim pripade, existuji nejake nastroje pro odstraneni
nadbytecnych dat (neco jako vacuum)?

S pozdravem
            Mirek Bauer