MySQL a binarni data

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Prosinec 7 08:36:48 CET 2000

On Wed, 6 Dec 2000, Michal Krause wrote:

 Zdar,

> potrebuji ukladat do MySQL databaze pole cisel. Doposud jsem to delal
> tak, ze jsem pole prevadel na retezec "10,50,100,200,4,43,..." a zpet. Z
> duvodu urychleni aplikace bych rad presel na nejakou rozumnejsi formu
> ukladani.
> Asi nejjednodussi by bylo primo ulozeni v binarni podobe, jenze ja
> potrebuji ta data v prgramu menit a zase ukladat zpet. Je jasne, ze
> query (UPDATE) s binarnimi daty neni to prave orechove.

 Proc? Moc nechapu v cem mas problem. Pokud tam protlacis INSERT tak
UPDATE je to same ne?
 Uz je to par let co do zminovane SQL (ano i ja pouzivam MySQL:-)
ukladam binarni data z PHP bez vetsich problemu, pochopitelne, ze
je nutne ta data nejak osetrit (napr. PHP - AddSlashes() apod.).

 Nebo muzes ty binarni data prevadet na ASCII nejakym lepsim zpusobem
(base64, prevod na hexa apod.) - pokud na tom ASCII trvas :-)

> Mozna, ze se na to snazim jit uplne blbe, takze uvitam i jine navrhy,
> jak to resit. Rozhodne ale nechci delat pro to pole jinou tabulku nebo
> zvlastni sloupce pro kazdou hodnotu, uz proto, ze delka toho pole je
> promenliva. (A take nechci menit SQL server :)

 No mozna mi to dochazi pomalu - ty chces ten UPDATE jen na nejake cislo
v ramci toho pole? To asi neudelas... jo mozna PostgreSQL:

	UPDATE x SET yyy[2]='10';

 IMHO ta aplikace musi byt opravdu hodne optimalizovana pokud uz i
int->ascii->int zdrzuje :-)

				Karel