Oracle & počet upravených řádků

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na prodeco.cz
Pondělí Prosinec 11 13:47:06 CET 2000

Zdravím,
potřeboval bych zjistit, kolik řádků bylo upraveno příkazem UPDATE. Pro
klauzuli RETURNING jsem našel v nápovědě, že má tento požadavek nahradit
vrácením hodnoty nějakého atributu. Jenže to lze použít, pokud dotaz
upraví jen jeden řádek. Víceřádkové dotazy hlásí chybu (vrácena
víceřádková hodnota), sum() také nelze použít (zde nelze použít
skupinovou funkci)...

Máte někdo nějaký JEDNODUCHÝ postup?
Použít SELECT SUM(1) FROM....
a následně UPDATE ....
se stejnými podmínkami WHERE se mi nechce (a navíc mezi jednotlivými
příkazy se může mnoho věcí změnit a nasadit transakci na tak obyčejnou
věc...)

--
Vladimir Naprstek
e-mail vladimir.naprstek na prodeco.cz