Par veci kolem Oracle 8.1.5

Vojtech Novacek linux na netcore.cz
Středa Únor 2 15:40:54 CET 2000

Dobry den,

tak jsem se zase po nejake dobe ocitnul na technetu oraclu a mimo jine
jsem se zde docetl:

na (http://technet.oracle.com/doc/server.815/a67781/c10datyp.htm#918)
o pseudosloupci UROWID (= logical rowid), ktery se muze pouzit na
indexovanych tabulkach. Z textu jsem pochopil, ze bych misto ponekud
obskurni syntaxe

SELECT pos, name FROM
	(SELECT ROWNUM AS pos, name FROM users WHERE ...)
WHERE pos BETWEEN 10 AND 20 ORDER BY ...

mohl pouzit toto

SELECT name FROM users WHERE ... AND UROWID BETWEEN 10 AND 20 ORDER BY ...

Je mozne, ze jsem to pochopil spatne, kazdopadne kdyz dam v sql*plus:
SELECT UROWID FROM users;
tak mi to ukaze na UROWID a vyhodi chybu invalid collumn...

Dale jsem narazil
(http://technet.oracle.com/doc/server.815/a68020/ch2.htm#141340) na
'Temporary LOB usage', konkretne v souvislosti s InterMedia image.
Bohuzel jsem z dokumentace vubec nepochopil, jak tento feature pouzit.
Muze mi to nekdo vysvetlit?

Budto zde a nebo na linux na linux.cz probehla debata o dostupnych knihach k
oraclu. Ja sam vlastnim knihu 'Mistrovstvi v Oracle 8', ale prijde mi dost
povrchni(IMHO). Existuje tedy vubec nejaka podrobnejsi kniha k Oracle
8.1.5. v cestine?

Dalsi vec, ktera by me zajimala, je ohledne Redhat Enterprise Edition(s
podporou pro Oracle). Vi se jiz nejake konkretni datum, kdy bude tato
distribuce k dispozici a v jakych cenovych relacich?

Pred nekolika dny tu mel nekdo dotaz ohledne pouzivani InterMedia Text.
Bohuzel jsem puvodni zpravu smazal a nikdo tusim neodpovedel.
Myslim, ze problem je v tom, ze nemate definovanou instanci extproc
(external procedure calls) v listener.ora.
Zkuste spustit program lsnrctl a zadata stat. Melo by to vypsat neco jako:

extproc		has 1 service handler(s)
ORCL		has 1 servide handler(s)

S pozdravem

	Vojtech Novacek		_-