Vyhledavani bez diakritiky

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Červenec 3 11:37:49 CEST 2000

On Mon, 3 Jul 2000, Martin Horak wrote:

> Preji hezky den.
> Mam jeden trochu obecnejsi dotaz.
> Existuje nejaka finta na vyhledavani slov, ktera jsou v databazi
> ulozena s diakritikou tak, ale vyhledavaci retezec je bez diakr.?
> Tedy, hledam-li napr. "pri" najde se mi:
>
> příkop
> kopřiva
> paprika
>
> Pokud reseni neni az tak obecne a zavisi na DB, potom Oracle.

 Obecne mit/napsat si funkci, ktera vzor prevede dor ASCII, ja to treba na
PostgreSQL mam "... WHERE pg_toascii(sloupec) LIKE 'zizala'".

 A nebo muzete na misto hacku-carek pouzit neco co obecne nahrazije jeden
znak, tedy '... WHERE sloupec LIKE '___ala'" (pro predchozi priklad 'zizala').
Pochopitelne to pak najde i treba 'gogala' :-) --- takze je to nepouzitelne.

 Ma nejaka SQL obecne funkci toascii(), ktera pracuje pro vsechny kodovani
(atd.)?