MySQL-3.23.21-beta a BerkeleyDB tables

Pavel Janík ml. Pavel na Janik.cz
Pátek Červenec 14 07:43:37 CEST 2000

Zdravím,

sám si odpovím na dotaz ohledně MySQL a transakcí:

1. BDB používá pro práci s databází page lock a u mé (tedy velmi malé
   pokusné databáze) si tedy zamklo celou tabulku. To, že ji zamklo i pro
   čtení, ukazuje, že něco s vývojáři MySQL není v pořádku :-)

2. Podpora BDB obsahovala ještě jednu chybku. Když klient začal transakci a
   neudělal COMMIT a nebo ROLLBACK a uživatel jej ukončil, databáze zůstala
   uzamčena. Na oba tyto problémy reagoval Monty a patch už je v CVS a bude
   tedy v další beta verzi.

Myslím, že své pokusy s MySQL odložím na hodně dlouho a začnu používat
opravdové databáze, které projdou ACID testem. V poslední době sleduji
konference vývojářů PostgreSQL i MySQL a mám z toho takový pocit, jako že
MySQL : PostgreSQL = MiniSQL : MySQL. A pokud mne znáte, tak jistě víte, že
bych na server, kde drtivá většina přístupů bude čtení, nasadil klidně i
MySQL a o MiniSQL si myslím, že je to pouze taková malá a milá hračka
vhodná na seznámení s databázemi... Jsem zvědav, jak bude vypadat
Interbase. Máte někdo nějaké dobré/špatné zkušenosti? Mám již staženou
betaverzi, ale protože od toho nemám zdrojové texty, nechci se tomu zatím
věnovat.
--
Pavel Janík ml.
Pavel na Janik.cz