MySQL-3.23.21-beta a BerkeleyDB tables

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Červenec 14 12:00:12 CEST 2000

On Fri, 14 Jul 2000, Honza Pazdziora wrote:

> Do toho jeste vstupuje to, zda je mozno cachovat prikazy, ktere
> obsahuji funkce, protoze treba rand nedava porad stejne vysledky. Tam
> jsem mel snahu vnutit k tem funkcim priznak, zda pro stejny vstup dava
> stejny vystup.

 Todle muze byto dobre slozite, protoze na tu funkci muze byt jeste navazan
vypocet a pak se muze zmenit i dost podstatna cast odpovedi.

> Vzhledem k tomu, ze MySQL se pouziva typicky v prostredich, kde 95+ %
> jsou opakovane dotazy typu
>
> select 1 from hesla where uzivatel = 'adelton' and heslo = 'zakryptovaneheslo'
>
> porad a dokola, mel jsem pocit, ze to ma smysl delat. To prvni jsem

 Tady je otazkou nema-li cely ten SQL engine by cache, IMHO to co
popisujes ma smysl pro operace, kde je treba s daty udelat jeste neco
jineho nez je jen najit (ORDER, UNION apod.).

> mel v podstate hotove, ale pak to nejak padalo na tom, v jakych
> strukturach ma MySQL ty rozparsovane vysledky uchovane (veci, ktere

 Mno todle ma PostgreSQL udelane skvele a pomerne na dost obecnych
zakladech. Abych se priznal proc to jsem se ptal, pisu ted cache
naparsovanych dotazu (jen tech struktur) pro PG. Tak mne to zajimalo :-)