hierarchie

Pavel Kolesnikov pavel na bonton.cz
Pondělí Červen 26 10:57:30 CEST 2000

> potrebuji udelat v tabulce hierarchii radek, napr:

>         zvire
>          - pes
>             - vlcak
>             - doga
>          - papousek
>             - andulka

>  Celkem logicky by to slo udelat vazbou hierId = parentId, todle ale
dost
> narazi na problem jak to vySELECTovat v pozadovanem poradi v jednom
dotazu
> pokud dany SQL stroj neumoznuje rekurzni zpracovani (to ma pokud vim
umi jen
> [...]

Porad IMHO bude platit, ze pokud chceme jednoduchy a rychly
SELECT, tak za to zaplatime relativne slozitymi dotazy pri
zmene struktury.

Takze zalezi treba i na tom, jak casto celou tu vec chcete
updatovat, a samozrejme i jak bude velka.

Podle me by porad pomerne snadno implementovalna mela byt
struktura, kde si proste u kazdeho radku budete drzet jeho
poradi ve smeru vertikalnim i horizontalnim.

  Pavel