Commit a data bezpecne na disku?

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Pátek Březen 24 13:29:34 CET 2000

Jan Bares wrote:

> S kolegy se preme, zda po uspesnem Commit(u) jsou data bezpecne zapsana na
> disku, t.j. pokud v tomto okamziku system zkolabuje, tak po naslednem bootu
> (a recoveru databaze) budou tato data existovat. Pomuzete mi nekdo tento
> problem vyresit (ale ne zpusobem "Ja si myslim...").

Rozhodne zavisi na DBMS, ale dost zavisi na hostitelskem operacnim systemu.
On totiz DBMS neni schopen zajistit vic, nez fflush() vsech otevrenych datovych
souboru, ale to jeste neznamena, ze se provede fyzicky zapis na disk.
Data totiz mohou zustat v diskovych bufferech a kolapsem operacniho systemu
mohou byt ztracena.

Bez specifikace konkretniho prostredi nelze odpovedet ani ano ani ne.

					Jan Serak