Commit a data bezpecne na disku?

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Březen 27 14:33:47 CEST 2000

> Hm. Musim rict, ze jsem mel o modernich databazich lepsi mineni.
> Alespon jsem myslel, ze dokazu pomoci SQL UPDATE/INSERT
> prikazu ulozit data bezpecneji nez pres SMTP.

 Todle se, ale vetsinou neresi na urovni SQL. Pokud moc a moc chcete
bezpecnost tak:
	- sahnete do kapsi pro nekolik milionu
	- koupite nejaky high available cluster
	- nasadite na raid pole
	- provozujete na robusni SQL s logy,
	- verite jen te DB a jejimu commitu a snazite se vynechat co
	  nejvice OS v ceste SQL->disk - tedy raw device.
	- vedle toho stoji zdvojena UPS, zdvojeny technik oveseny
	  certifikaty a zdvojena linka na support :-)

 .. jak proste.

IMHO SQL vam zajisti konzistenci databaze. Tedy spadle-li server a nekde na
ceste jsou data, tak je dano ze tato data neohrozi ostatni data drive do DB
ulozena. Todle by melo stacit.

(Ani ten commit nemusi znamenat, ze ta data jsou na disku. Napr. (drsna)
volba -F u PostgreSQL. SQL normy definuji zakladni operace nad daty, ale
ne to jak to ma byt implementovane, coz je pochopitelne)