Commit a data bezpecne na disku?

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na prodeco.cz
Pondělí Březen 27 17:03:50 CEST 2000

Petr Novotny wrote:

> Tak teda PROMINTE, ze jsem se vas nejak dotkl. Jen jsem chtel
> vedet, zda je rozumne predpokladat, ze se databaze pokousi
> dostatecne casto fsync()ovat.
pardon, ta výtka se týkala jen té poznámky o podílnictví jednoho
diskutujícího na prodejích

> A porad se domnivam, ze vhodne umisteny fsync() udela pro
> spolehlivost stejne, jako draha UPS, a je mnohem levnejsi.
To je sice pravda, ale každá DB si to dělá po svém a obecně neplatí nic.
Takže o jaké DB se budeme bavit?

> Ovsem porad dokola se tady dozvidam, ze "opravdova databaze
> fsync() nedela, protoze bezi nad UPS a hot-swap disky". Asi
> zijeme kazdy na jine planete.
To je jedním z možných řešení bezpečnosti dat a používá se a je ověřené.
Je to dražší, ale bezpečnost dat holt něco stojí. Na druhou stranu je
asi jasné že na "obyčejném" PC bez UPS daleko nedojdeme. Co se asi
stane, dojde-li šáva uprostřed fsync()...

> Jeste jednou se omlouvam, ze jsem se odvazil otravovat. Zase
> necham vas Velke Guru diskutovat o Opravdovych Problemech a
> budu drzet hubu. Lekci jsem pochopil.

Omlouvám se, to nebylo míněno jako lekce, opakuji že se to týkalo JEN té
poznámky o prodejích...

--
Vladimir Naprstek
e-mail vladimir.naprstek na prodeco.cz