Commit a data bezpecne na disku?

Úterý Březen 28 11:21:12 CEST 2000

Petr Novotny wrote:

> Tak teda PROMINTE, ze jsem se vas nejak dotkl. Jen jsem chtel
> vedet, zda je rozumne predpokladat, ze se databaze pokousi
> dostatecne casto fsync()ovat.
>
> A porad se domnivam, ze vhodne umisteny fsync() udela pro
> spolehlivost stejne, jako draha UPS, a je mnohem levnejsi.

Ani fsync() Vam nepomuze. Co kdyz ma disk vnitrni cache?

Tahle debata je absurdni. Pokud chcete mit zajisteno to, o cem pisete,
pak vyzadujete perfektni OS, DB, klienta, HW atd. To je nerealne,
protoze zijeme v normalnim svete, kde k zajisteni podobenych veci
potrebujete dobreho DB admina a logy (tj. pomoz si sam, Buh ti pak take
pomuze), protoze az bude pruser, bude zejmena na zkusenostech tohoto
cloveka zaviset vysledek. Samozrejme - muzete zavolat do Amerika a
zaplatit si on-line support nad havarovanou databazi po modemove lince
(tak se to take dela). Zbyva jen rozlisit, jestli ozelite posledni
transakci (+ rizika) nebo zaplatite tisice dolaru na hodinu nekomu, kdo
bude tyden spravovat Vasi databazi.

> Ovsem porad dokola se tady dozvidam, ze "opravdova databaze
> fsync() nedela, protoze bezi nad UPS a hot-swap disky". Asi
> zijeme kazdy na jine planete.
>
> Jeste jednou se omlouvam, ze jsem se odvazil otravovat. Zase
> necham vas Velke Guru diskutovat o Opravdovych Problemech a
> budu drzet hubu. Lekci jsem pochopil.

Vy si take odporujete. Na jedne strane pozadujete perfektni reseni a na
druhe strane nechcete "opravdovou databazi". Urcete sve financni
moznosti a pak se uvidi, co se da delat.

--
                        Milan Kerslager