OT: Re: php3 (Was: Re: SQL versus vlastni reseni)

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Březen 31 12:01:42 CEST 2000

On Thu, 30 Mar 2000, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Presne, nevim jak to dela interne napr. Pro*C (Oracle ESQL) - neco
> tlaci do struktur (pomerne velkych), ale napr. PgSQL ECPG cokoli, co
> nedela pouze 'interni definice' posila primo na server... - takze cokoli
> co v insert, select atd. podporuje server je pouzitelne, jediny problem
> nastava pri konekteni na databazi...

Jaky problem?

> 	Souhlasim, docela si pohravam s myslenkou vytvorit 'obecny' SQL nastroj
> pro pristup k SQL databazi z WWW, cele to bude v rozhranni HTML. SQL
> vrstva bude dynamicky linkovana *.o dle toho kam se uzivatel (a na jaky
> DB datastore) bude chtit konektovat. V podstate by se dalo rici, ze bych
> sloucil DBMan, PgAccess a nepochybne i jine nastroje (neco napr. z MS
> Query) do jednotneho havu HTML pristupu - domnivate se, ze vyvoj
> takoveto aplikace ma smysl? Fakt mne dojima, ze PgAccess mam pod X-sy,
> kdyz jsem ve Windows, MS Query mam pod Windows, ale ja to potrebuju pod
> [...]

 Koukam, ze vice lidi ma podobne myslenky :-) Osobne jiz dlouho premyslim
o nejakem nastroji, ktery bych mohl postavit mezi SQL a WWW (nebo jine
rozhrani). Nevede mne k tomu problem ruznosti SQL serveru a potreba
zobecnit, ale pocit, ze prime spojeni PHP(apod.) a SQL neni vzdy efektivni
(casty connect, opakujici se dotazy a vracena stejna data..atd) a SQL je
casto znacne low-level pro konecne potreby nejakych formularu.

Ma predstava je multitredovy server, ktery umi spravu ciselniku, dle
aplikace definovanou spravu uzivatelu, a hlavne jakousi predpripravu
formularu - tedy dle nejake definovane sablony naplnit z SQL serveru
nejake struktury daty a poslat je klientovi ktery je zobrazi - klient
je pritom obecny nastroj, ktery nezna SQL, ale zna ty struktury a pokud
je tam napsano menu tak z techto dat udela menu.. atd.

Pouzitelnost neni jen nejaky web, ale predstavuji si robusni nastroj, ktery
umoznoval i psani modulu. Takze napr. ucetnictvi by bylo modul.

Sen je to pekny.. :-)

						Karel

 * Karel Zak  *  zakkr na zf.jcu.cz  *  http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/
 *           C, PostgreSQL, PHP, WWW, http://docs.linux.cz