Vlastnost SQL alebo enginu?

Jozef C. Chocholacek Jozef.Chocholacek na qbizm.com
Pátek Listopad 3 14:58:53 CET 2000

     Zdravim,

   som uz dlho zo skoly a databazy nie su prave moja oblast, ale
narazil som na zaujimavu vlastnost, ktora mi funguje v Sybase a
PostgreSQL, tak by ma zaujimalo, ci ide o vlastnost SQL (z definicie),
alebo ficurku konkretnych enginov.

   O co ide:

   Mame tabulky "create table testtable (cislo integer, meno char(3))"
a "create table test2 (id int, cislo int)", kde test2.cislo je cudzi
kluc do tabulku testtable.

   No a zaujalo ma, ze prikazy

select a.id, a.cislo, b.meno from test2 a, testtable b
where a.cislo = b.cislo
order by b.meno

select a.id from test2 a, testtable b
where a.cislo = b.cislo
order by b.meno

  vratia rovnake poradie polozky a.id, cize je mozne triedit podla
polozky, ktora nie je selektovana.

  Velmi ma tato vlastnost (u Sybase) potesila, pretoze ju potrebujem,
ale pretoze by som chcel vo svojich aplikaciach pokial mozno
dodrziavat SQL92, aby boli jednoducho prenositelne, zaujima ma, ci to
je skutocne obecna vlastnost, vyplyvajuca zo standardu, alebo len
vylepsenie, pouzite v niektorych enginoch (v ktorych?).

J.Ch.
--
Ing. Jozef Chocholacek                  Qbizm technologies, Inc.
Chief Project Analyst                   ... the art of internet.