Co mam spatne v SQL dotazu?

Ing. Jiri Sika - Senior Web Programmer j.sika na ilikethis.cz
Úterý Říjen 10 11:03:56 CEST 2000

    Zdravim,
snad mi tady nekdo poradi.
  Mam tri tabulky prvni "Klienti" je zakladni (cislo_klienta,
jmeno_klienta). Pak jsou dve doplnkove. "Knizky" a "Kazety"
(cislo_zbozi, cislo_klienta, cena). Jak zapsat dotaz, ktery mi
poskytne vysledek typu "Karel ma 5 knih za 100 kc a 6 kazet za
1000 Kc."?
Zkusil jsem:

select Klienti.jmeno_klienta ,
	count(Knizky.cena) ,
	sum(Knizky.cena) ,
	count(Kazety.cena) ,
	sum(Kazety.cena)
from Klienti
left join Knizky
	on Klienti.cislo_klienta=Knizky.cislo_klienta
left join Kazety
	on Klienti.cislo_klienta=Kazety.cislo_klienta
group by Klienti.cislo_klienta;

A misto vyse uvedene odpovedi dostanu nasledujici: "Karel ma 30
knih za 600 kc a 30 kazet za 5000 Kc." Zkratka vse u Kazet je
pronasobene poctem Knih a naopak.

Pouzivam MySQL.

Pro prehlednost jsem to zjednodusil, ve skutecnosti je ten SQL
dotaz mnohem slozitejsi, ale problem je jen v tom co jsem popsal.

   Predem diky za pomoc
        Jiri Sika

  Ing. Jiri Sika                        ilikethis!  s.r.o.
  Senior Web Programmer                 mailto:ilt na ilikethis.cz
  mailto:j.sika na ilikethis.cz            Krizikova 52
  ICQ: 4618840                          186 00  Praha 8
                                        tel. 02 - 231 52 25

                  http://www.ilikethis.cz/