vhodny vyber databaze

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Říjen 25 17:22:43 CEST 2000

On Wed, 25 Oct 2000, Robert Vojta wrote:

> #  - nic o tom jak bude vypadat DB a naroky na dotazy, vazby tabulek
>
>   V podstate bude vsechno vypadat, ze tam bude 'id' a u toho bude
> par polozek s cisly (dejme tomu 4-8) a timestamp. Ty se budou scitat, nic
> dalsiho.

 Tak to zvladne i MiniSQL :-)

> #  - potrebujete transakce, bojite se o sva data?
>
>   Sou to hodne dulezita data.

 PostgreSQL, Interbase

> #  - klienti budou trvale pripojeni, nebo to bude connect->select->end...
>
>   Nebude to trvale, bude to pouze connect->select->disconnect

 Hmm, v tom je rychla MySQL, PostgreSQL je trosku pomalejsi na connect,
je to cas traveny na fork() + inicializace apod.

> #  - jak velka data, jak velke odpovedi?
>
>   Velka, odpovedi nebudou velke, v podstate pujde o vytvoreni grafu
    ^^^^^^
 ??? 1Mb, 100Mb .. za den? :-)

U MySQL byl limit 2Gb odvozeny od filesystemu. U PostgreSQL zadny
limit neni neni.

> z tech hodnot - kde podle timestampu se vyberou za posledni urcite
> obdobi data a ty se zanesou do grafu

 To snad umi vsechno.

> #  - budete to chtit zalohovat, budou vam stacit nejake dumpy, nebo bude treba
> #    nejakych redo-logu?
>
>   Dumpy staci asi nebudou, redo-logy by se hodily.

 PostgreSQL 7.1 / 7.2 (... zatim neni, ale bude)

>   Tak nejak se to normalne dela, jenze ja se ptal proto, abych zjistil
> nejake prakticke zkusenosti od lidi co pouzivaji ruzne db. Muzu si klidne
> najit informace na papire ale to mi o tom jak se to chova za "ziva"
> nepovi ani n~.

 To ano...

 1x za pet minut neni zadny velky naval, s klidem bych pouzil PostgreSQL
s tim ze musite myslet na to, ze jednou za urcity casovy usek je vhodne
udelat VACUUM. I kdyz vzhledem k tomu, ze budete jen vkladat tak by to
nemuselo byt tak zle. Mozna pouzit UPS a nastavit "ne-sysncovani" aby ten
insert byl rychlejsi.

.. kazdopadne ja nejsem nestranym pozorovatelem, mozna jsou i lepsi DB
(kde a jake?) :-)