Inteligentni hledani bez ohledu na velikost a diakritiku

Jaromír Skřivan skrivan na fi.muni.cz
Pondělí Říjen 30 11:55:35 CET 2000

Dobry den,

 resim v MySQL nasledujici problem. Na webove aplikaci muze uzivatel
jednoduse hledat dle zadaneho slova. Potrebuji, aby mi prislusny SELECT
vracel odpovedi bez ohledu na velikosti pismen retezce, ktery uzivatel
zadal, ale take bez ohledu na diakritiku a  v tom je ten problem. MySQL dela
defaultne kodovani iso-8859-1. Nevite nekdo, jestli existuje nejaka funkce,
ktera by dokazala ve volani dotazu u hodnoty daneho sloupce prevest z
diakritiky na us-ascii, tj.napr bych volal nasledujici:

 select id, nazev, popid
 from odkaz
 where il1_to_ascii(nazev) = $zadany_retezec

kde $zadany retezec obsahuje co uzivatel zadal a uz bez diakritiky.
Jde mi o to, abych ty data dostal primo z databaze, ne abych je z databaze
vycucnul vsechny a teprve potom na urovni skriptu tu diakritiku orezaval.

Jestli takova funkce neexistuje, da se napsat? kdyztak jakym zpusobem?

hledal jsem vsude mozne po webu. ale nikde nic :-(

Diky predem.
Jarek Skrivan