Kodovani diakritiky?

hugo na sps-bzenec.cz hugo na sps-bzenec.cz
Úterý Říjen 31 14:18:40 CET 2000

"Ing. Zdenek Havranek, HAF" wrote:

> Zdravim,
>
>     muze mi nekdo napsat, jak je to s kodovanim diakritiky ve free SQL na
> linuxu (MySQL, PostgresSQL, Interbase)?
>
> Zacinam psat nejakou aplikaci v Delphi 5 + InterBase 6.0 a vyhledove bych
> chtel do tech samych dat pres PHP z www serveru.
>
> InterBase neumi ISO 8859-2 ale jen ISO 8859-1
> MySQL ?
> PostrgresSQL ?
>
> Asi nejradeji bych zustal u te InterBase kvuli Delphi, ale netusim, jak
> dopadne ta cestina, az se vrhnu na PHP. Pujde to nejak premluvit?
>
> --
> [...]

Pouzivam mysql+php + apach na linuxu a servr a vse na nem mam nastaveno na
iso8859-2 a diky modulu mod.czech.c (ktery je nastaveny tak ze vse co jde do
servru prevadi na iso8859-2 a vse co jde ze servru kuprikladu na prohlizec
prevede do charsetu prislusneho uzivatele jakehokoli, pokud ho zna) se
nemusim starat o charset. Cili pokud ty data potecou pres apach prevedu si
je do jednotneho charsetu a nezalezi jestli uzivatel sedi za win nebo na
linuxu.
Hugo