Inteligentni hledani bez ohledu na velikost a diakritiku

Pavel Formanek pavel na it.cas.cz
Úterý Říjen 31 17:45:08 CET 2000

"Jaromír Skřivan" wrote:

> Dobry den,
>
>  resim v MySQL nasledujici problem. Na webove aplikaci muze uzivatel
> jednoduse hledat dle zadaneho slova. Potrebuji, aby mi prislusny SELECT
> vracel odpovedi bez ohledu na velikosti pismen retezce, ktery uzivatel
> zadal, ale take bez ohledu na diakritiku a  v tom je ten problem. MySQL dela
> defaultne kodovani iso-8859-1. Nevite nekdo, jestli existuje nejaka funkce,
> ktera by dokazala ve volani dotazu u hodnoty daneho sloupce prevest z
> diakritiky na us-ascii, tj.napr bych volal nasledujici:
>
>  select id, nazev, popid
> [...]

Ja pouzivam php a MySQL a dany problem obchazim tak, ze
mam funkci, ktera mi k hledanemu stringu bez diakritiky
vytvori string pro rlike, ktery vyhleda vsechny moznosti.

Napr. pro string 'lev' vytvori '[lL][eEéÉěĚë][vV]',
takze  se najde lev Lev Lëv atd.

	Pavel Formanek