cestina v mysql

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Středa Duben 11 15:43:49 CEST 2001

Honza Pazdziora wrote:

> Neda se v nastaveni tech ODBC zdroju rict SQL prikaz, ktery se ma
> poslat hned po prihlaseni?

Grrr... sem mel pocit, ze z otazky plyne pomerne jasne, ze tohoto bych
se rad zbavil. Samozrejme se to tam da nastavit. Jenze ODBC neni jediny
pristup k tem datum, upravu hromady PHP skriptu se mi tez delat nechce.

Zkusim otazku formulovat zcela exaktne:

Je mozne nejak nastavit na strane MySQL serveru ze pri kazdem spojeni s
klietem si ma zcela automaticky (bez explicitniho pozadavku SET
CHARACTER SET cp1250_latin2) nastavit prekodovani z windows-1250 na
ISO-8859-2 ve kterem ma interne ulozena data?

Jde o to, ze k databazim pres ODBC pristupuje vice uzivatelu kteri si
jsou rekneme schopni nastavit DSN ODBC zdroj, ale nechci se spolehat ze
si vsude spravne nastavi tento prikaz a rad bych se vyhnul tomu, ze mi v
tabulkach smichaji kodovani.

Krome toho je tu i problem s mnozstvim PHP skriptu jiz drive
vytvorenych, kdy MySQL byla nastavena defaultne na latin1, data v ni
byla ve windows-1250, coz do nedavne doby nevadilo, protoze nikdo
nevyzadoval spravne ceske trideni. V tento okamzik upravit vsechny
skripty je nadlidsky ukol a stejne tak najit vsechny uzivatele, kteri si
jiz ODBC zdroje nakonfigurili abych jim rekl, ze si to maji zmenit.

KOd PHP stranek je a bude v kodovani windows-1250, mj i proto ze nekteri
uzivatele je pripravuji lokalne na windows a nutit je pri kazdem updatu
k prekodovani je celkem zbesilost.

Honza

--