cestina v mysql

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Duben 12 10:12:06 CEST 2001

On Thu, Apr 12, 2001 at 09:28:29AM +0200, Honza Pazdziora wrote:

> Sak ja vim, ale bude volno, tak co uz. ;-)

> No, mne zase prijde, ze pokud uz se rozhoupu k tomu, abych presel na
> jiny system, tak se pokusim vzit ten, ktery ma uz jako default
> referencni integritu, treba.

 Abych se priznal, tak mne zacinaji jemne iritovat inforamace a dojmy
opirajici se o PostgreSQL 6.5. To je asi jako hodnotit linux podle
kernelu 1.x.x.

 Co ma PostgreSQL nedostatecne na RI?

 IMHO - hlavni rozdil v PG vs. Oracle je v soucasne dobe:

	- vhodnost Orcale pro robustni aplikace
	  (raw device, skalovatelnost, replikace, apod.)
	- Oracle ma velmi proracovany system prav a managementu useru
	  (profiles, rules, prava na temer vse)
	- Oracle ma propracovanou klientskou stranu (forms)
	- Larry E. nabalil na Oracle dalsich cca 20 veci (web, XML,
          Javu, apod..) a dela na tom poradny business.

	- a pravdepodobne par dalsich veci (walk tree, apod..)

 ... ale v zakladnich SQL vecech bych rekl, ze neni zadny propastny
rozdil. Propasti je cena a otevrenost kodu.

 Pokud budy vetsi firma poridim si Oracle pro svuj IS. Pokud budu, delat
svou aplikaci a budu chtit solidni SQL + transakce a treba poradne kodovani
(ta debata bylo o tomto:-) tak sahnu po PostgreSQL. Pokud budu delat web s
prevahou cteni z DB s jednoduchou strukturou a nepotrebuji transakce tak
sahnu po MySQL.

				Karel