spouste a rollback tran (sql2k)

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Pátek Prosinec 14 09:56:02 CET 2001

root wrote:

> Zdravim
>
>         Napsal jsem si jednoduchy trigger pro INSERT a UPDATE. V pripade, ze
> hodnota sloupecku nevyhovuje podmince, necham provest ROLLBACK TRAN. Coz mi
> prerusi aktualne provadenou transakci (spravne), jenomze mi to prerusi i
> aktualne provadenou davku (coz nechci). Dle Mistrovstvi v TSQL jsem INSERT,
> ktery diky triggeru selze, umistil do transakce. Coz nijak nepomohlo. Davka
> se prerusila stejne. Poradte mi, prosim, co voru.

Obecne si myslim, ze je blbost davat do triggeru ukonceni transakce.
Jeden nepovedeny insert jeste nemusi znamenat konec transakce. Je
to jako s constrainty. Kdyz porusite constraint (strcite NULL do
sloupce, ktery ma byt NOT NULL), tak se vam taky zbytek transakce
neodrolluje. ROLLBACK bych nahradil nejakym RAISE <exception> pro
vhodnou (systemovou, pripadne aplikaci nadefinovanou) <exception>.

Jinak nevim, co myslite davkou.

						Jan Serak