Rodice a potomci

Jan Serak jserak na pikeelectronic.com
Úterý Červen 5 14:55:06 CEST 2001

Kouba Tomas wrote:

> Zdravim a preji pekny den,
>
> mam takovy problem a nevim si s nim rady.
>
> Mam tabulku
>
> categories:
>
> id int(10) auto_increment
> parent int(10)
> name char(50)
>
> kde pole "parent" vzdy ukazuje na "id" nadrizeneho zaznamu ve stejne tabulce
> a ted na svuj nadrizeny zaznam a ten na svuj az na ten ktery nema nic
> nadrizeneneho.

Klasicky strom reprezentovany relaci v relacnim databazovem modelu.
Klasicky
model relacni databaze neni uplny, nebot nedefinuje rekurzi. Proto ani
klasicke
SQL neumoznuje takovy "pruchod" tabulkou.

> Potrebuji polozit dotaz, ktery mi vrati celou tuto posloupnost rodicu a
> jejich potomku. V podstate jde o problem jaky resi kazdy katalogovy seznam,
> napr. www.seznam.cz .
>
> Muze mi nekdo pomoci? Jde to vubec?
>
> P.S. Pouzivam MySQL.

Vyrobci SQL enginu jakyms takyms zpusobem shora popsany nedostatek
"napravuji", ale
dela to kazdy jinak. Sjednoceni patrne v nedohlednu. MySQL to IMHO
neresi vubec,
takze Vam nezbyva, nez to oprogramovat do iterace v nejakem
proceduralnim prostredi
(PHP, Perl,...) nad MySQL.