Vyber dat podle poradi

Michal Krause michal na krause.cz
Neděle Březen 25 18:32:50 CEST 2001

Zdravim,

premyslim nad tim, jak vybirat data z MySQL tabulky v urcitem rozmezi
jejich poradi danem jednim polem. Nejlepe to osvetli asi priklad:

hodnota  poradi
100      1
90       2
80       3
80       3
70       4
60       5
60       5
60       5

Samozrejme, ze poradi neni pole tabulky, to je treba dynamicky vytvorit
podle hodnoty. Ja pak potrebuji vybrat treba radky, pro nez plati, ze
(poradi>=2 and poradi<=4).
Zkousel jsem ruzne hratky s uzivatelskymi promennymi, ale k pozadovanym
vysledkum to nevedlo. Doposud jsem to delal tak, ze jsem SELECToval vse
a poradi vyresil az v ramci programu, ale jak se ta tabulka postupne
rozrusta, neni to uplne idealni. Napadlo by nekoho, jak tenhle proces
zoptimalizovat?

Diky
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vseci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka