PostgreSQL alebo MySQL (prosim ziaden flame)

Středa Listopad 14 09:20:55 CET 2001

	Zdravim,

Kilian Igor wrote:
> ked sa databaza zvacsi aka vykonnost je potrebna. Prosil by som vyjadrenie
> ludi, ktori pouzivali obidve databazy popis ich vyhod a nevyhod.
> Napr. moznost doplnania stlpcov do tabuliek, moznosti prepojenia
> jednotlivych poli tabuliek (vazby medzi nimi 1-1 1-nekonecno a pod.),
> jedinecnost poli a pod. Ako distribuciu linuxu pouzivam RH (mozno aj
> to by mohlo ovplyvnit vyber) Za odpovede vopred vsetkym dakujem.

	pokud se orientujete mezi temito databazemi alespon castecne, pak shrnu
nekolik +-:

MySQL:
+ rychlost pri SELECT
+ zajimave rozsireni norem vudci WWW aplikacim
- Embedded SQL
- nedodrzeni ani SQL89 (ani neni cil)
- skalovatelnost
- referencni integrita, stored procedury, PlSQL...
- middle-warove komponenty neodpovidaji standardum/zvykum (JDBC, ODBC
apod. obsahuji pouze podmnozinu)

PostgreSQL:
+ robustnost
+ kompatibilita (a cil je 100%) s SQL92 a SQL3=SQL97 ('nazvy se ruzni')
+ skalovatelnost
+ TOAST
+ Embedded SQL
+ middle-warove komponenty odpovidaji prumyslovym standardum
+ velikost 1 row je skutecne naprosto neomezena (1 radek (ci dokonce
bunka)  muze byt klidne v radove TB)
+ podpora vice OS (26?), vcetne rozumne podpory Win32
- komplexnost nese s sebou vyssi rezii pri specifickych vecech (ovsem
dobre analyzovatelne)

	Pro skalovatelnost PostgreSQL mluvi i to, ze v soucasnosti (jiz nejaky
tyden) je replikace se statusem URGENT => implementace IMHO bude v
nejblizsi major verzi (8.0). Navic PostgreSQL je vyvijeno skutecne
'akademickym' stylem, tudiz radeji pozdeji, kvalitne, promyslene, s
durazem a ohledem na normy a zvyklosti a ne snaha maximalni rychlost za
cenu nepripustnych ustupku v implementaci (lidove 'obesrani'..:->)

	Toliko muj pohled. Z hlediska komercnich i nekomercnich projektu o
MySQL rozhodne neuvazuji, pouzivam PostgreSQL, nenarazil jsem zatim na
aplikaci, kde by nestihala, az strop naleznu, mame Enterprise reseni v
podobe znamych komercnich (napoveda 'mala' Sybase to neni:->) DB storu,
prechod z PostgreSQL -> EE vidim stale jako daleko schudnejsi nez
nahrazeni MySQL -> EE... Jedine v cem vidim hlavni '+' MySQL je ve
specifickych nasazenich (aplikacich) v rychlosti. Sice je snaha z MySQL
udelat neco jineho, ja se domnivam, ze na nekvalitnich zakladech nelze
postavit konkurencni platformu (ve smyslu vlastnosti, nikoli jednoho
pomerne nezajimaveho atributu (rychlost) pro systemove integratory).