Schema, dblink, cache (Re: PostgreSQL a budoucnost)

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Středa Listopad 14 14:04:08 CET 2001

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" wrote:

>         Neco ve stylu pohledu nebo pomoci nejakeho, rekneme derivatu UML sdelis
> DB storu svoji predstavu datove konzistence (nejen ve smyslu relaci,
> trigeru, checku, klicu) - tedy v podstate cely DB model a on si z toho
> sam udela referencni integritu a datovou konzistenci?

Nevim jak PostgreSQL, ale Oracle schematem oznacuje mnozinu databazovych
objektu, vzajemne provazanych, ktere tvori jeden celek, tj. vcetne
constraintu,
triggeru atd. V urcitych situacich pak lze se schematem manipulovat jako
s jednim objektem (napr. prenest schema z databaze do databaze bez
nutnosti
psat sahodlouhe seznamy objektu).

Btw. vyvojari PostgreSQL by si nemeli brat v tomhle moc priklad od
Oracle.
Jejich cesta je malo stravitelna, protoze schema je do znacne miry
svazano
s uzivatelem. Problemem je napr. to, ze uzivatel nemuze mit vice
schemat,
coz ma za nasledek slozitejsi administraci pristupu (kdyz uzivatel saha
do jineho schematu, musi mit od jineho uzivatele specialne prideleny
pristup).

>         ???

To je vyborna ficura ;-) Kdyz potrebujete data z jine databaze, nemusite
hned replikovat. Staci vyrobit databazovy link a muzete psat:

	select neco... from ma_lokalni_tabulka,sousedni_tabulka na link_do_jine_db
	  where...

Jen se mozna trochu ztrati efektivita...

>         Cachovani na urovni dotazovani nebo co?

Oracle umi specifikovat umisteni tabulky v cache (alter table tabulka
cache).
To znamena, ze se jeji obsah neudrzuje na disku, nybrz v pameti. Pokud
je to hodne casto menena tabulka, muze to hodne zrychlit beh aplikace.

						Jan Serak