Cisla chybovych hlasek v databazi (MySQL) a zda se lze na ne spolehnout

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Pondělí Listopad 26 13:21:31 CET 2001

On Mon, Nov 26, 2001 at 01:16:33PM +0100, Zdeněk Böhm wrote:

> Lze nekde najit seznam chybovych hlasek, ktere vraci jednotlive databaze
> (momentalne me nejvic trapi MySQL)? Zase odbocim, neni to v manualu, ani na

Ano.

> record, vratim mi zpatky chybovou hlasku, ze je zaznam duplicitni. OK, ale
> ja chci nejak rozlisit chybu, ktera se vyskytla kvuli zadani duplicitniho
> zaznamu od ostatnich chyb, ktere se mohou vyskytnout.  Zatim to resim tak,
> ze jsem zjistil, ze databaze v tomto pripade vrati cislo chyby 1062 (v php
> pomoci funkce MySQL_ErrNo()), takze pokud dostanu tuto hlasku, zobrazim

Ano.

> Kde se da najit seznam ciselnych kodu odpovidajicich ruznym chybam? A druhy

include/mysqld_error.h

> dotaz, pokud tento seznam existuje, lze se nejak spolehnout na to, ze i v
> novejsich verzich bude konkretni cislo chyby odpovidat konkretni chybe, nebo
> ne? A nebo jsem uplne mimo misu a zjistovani, jaka se vyskytla chyba se

Neni zadny duvod, proc by se ty kody mely menit, takze bych se na
jejich nemennost v dohlednem casovem horizontu spolehnul.

   .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, DBD::XBase.