jeden select?

Ondrej Koala Vacha koala na fi.muni.cz
Čtvrtek Říjen 4 10:23:44 CEST 2001

Dobrý den,

mam následující dotaz.
Mám doklady, které jsou v dvojici tabulek - hlavičky a řádky:
	create table doklady_hlavicky (
	id int(5),
	id_adresy int(5) # -> adresy.id
 );
	create table doklady_radky (
	 id_doklady_hlavicky int(5),
	 id_veci int(5), # -> veci.id
	  mnozstvi int(5)
  );

a tabulky s adresami a věcmi:
	create table adresy (id int(5), nazev char(10));
	create table veci (id int(5), nazev char(10));

Zjistit, jaké množství patří k jaké adrese je téměř trivální:

select sum(doklady_radky.mnozstvi)
from adresy,veci,doklady_hlavicky,doklady_radky
where
doklady_hlavicky.id		= doklady_radky.id_doklady_hlavicky
and doklady_hlavicky.id_adresy 	= adresy.id
and doklady_radky.id_veci 	= veci.id
group by adresy.id,veci.id

A teď dotaz: kdybych měl ještě jednu dvojici tabulek dokladů,
je možno tento dotaz udělat opět jedním selectem? Zkoušel jsem to,
ale nepodařilo se mi ani dosáhnout funkčnosti, o rychlosti ani nemluvě.

Samozřejmě se dá udělat pro každou tabulku dokladů jeden select,
výsledky někam schovat a nakonec zobrazit.

s pozdravem

--
Ondrej Koala Vacha