C, python, perl, ...?

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Říjen 15 11:48:30 CEST 2001

On Mon, Oct 15, 2001 at 11:21:48AM +0200, Michal Špaček wrote:
> Zdravim.

 Neni duvod proc o tomto debatovat privatne (dovolil jsem si CC do
 konference). Je mozne, ze mne nekdo opravi.

 Please, bez flame a vecne!

> Chtel jsem se zeptat, jestli je nejaky duvod proc PHP nedoporucovat.
> Nejake duvody vim sam, ale neni toho moc :o)

 Mne vadi, ze to nema pointery (coz uznavam, ze je takova moje
 C-kova deformace :-)

 IMHO tento jazyk neprinesl nic noveho (a podle meho nazoru nemusel
 byt vubec napsan:-). Zajimava na nem byla jen moznost integrace do
 apache coz dnes je mozne i u Perlu nebo Pythonu a nevidim duvod
 proc z tohoto duvodu psat novy jazyk (stacilo napsat handler k
 nejakemu existujicimu jazyku). U Pythonu je dokonce moznost
 volat z URL primo objekty a ne jen cely soubor.

 Dalsi velka vyhoda byla moznost psat kod primo do web stranek. Coz je
 vyhoda, ktera se u vetsich projektu meni na nevyhodu a pouziva se pak
 ruznych systemu templates. (Zde by se urcite ozvali uzivatele Javy s
 moznosti integrace tohoto jazyka do web stranek).

 Jedna se o jazyk primo sity na miru webu. Pokud se podivate na
 nektere moduly Pythonu tak zjistite, ze prace s generovanim HTML muze
 byt i daleko lepsi. Vadi mi, ze kdyz se nekdo nauci PHP a chtel by ho
 pouzit i na psani ne-WWW veci tak to neni tak snadne (i kdyz jsem uz
 videl nekde -snad se nepletu- i rozsireni o GTK).

 PHP nedosahuje moznosti takove modularyty jako Perl nebo Python (u
 Pythonu je i velmi dobre propracovana moznost integrace jazyka do
 jinych programu).

 Obecne se moc nepouziva moznost psat modul primo v C do apache. Coz
 neni zase tak moc tezke a z vlastni zkusenosti vim, ze to muze byt
 lepsi nez pouzit PHP na vetsi projekt.

 Podivam-li se na Perl, Python, C/C++ (mozna i Javu) jsem schopen
 rict co, ktery jazyk prinesl noveho. U PHP mne nic rozumneho
 nenapada.

 (V PHP jsem napsal desitky tisic radek a stale ho pouzivam. Nekdy ze
 setrovacnosti jindy pro male veci. Obecne proto, ze jsem drive
 neumel Python a nechal se strhnout mainstream nazorem.)

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

 C, PostgreSQL, PHP, WWW, http://docs.linux.cz, http://mape.jcu.cz