C, python, perl, ...?

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Říjen 15 14:16:33 CEST 2001

On Mon, Oct 15, 2001 at 01:23:07PM +0200, Michal Špaček wrote:
> Souhlasim :o))
> Sice jste to postnul do jine konference, ale to je celkem jedno :o))

 Sorry, a jeste jednou sorry za OT (i kdyz puvodne to bylo o API k DB).

> oki
>
> Jeste to trosku rozsirim, protoze se mi tak trosku zda, ze o tom chybi
> informace.

> Asi zacnu zkoumat python. Minimalne tam asi budou nejaka reseni navic
> oproti Perlu

 Ja jsem nikdy nic velkeho v Pythonu nenapsal (narozdil od PHP), asi
 by se nasel k Pythonu nekdo povolanejsi.

 Podivejte se na veci okolo projektu Zope -- coz je temer zcela web
 zalezitost a zcela v Pythonu.

> Hlavne ohledne vyvoje web aplikaci a templates {to povazuju za
> nutnost}

 Ohledne sablon ... doba postpoupila k XML. Myslim, ze v
 linux na linux.cz uz nejake ty debaty o techto resenich zazneli.

 Problem sablon je jak jednou nekdo (J. Kosek?) poznamenal, ze casem
 dojdete k nutnosti pouzivat i uvnitr sablony podminky a tim se
 dostanete k tomu, ze programujete vlastne nejaky "template language"
 :-) Pravdou je, ze nejake if/else ma jeste daleko k opravdovemu prog.
 jazyku.

 Nemyslim, ze napsat nejakou rutinu (pokud to v danem jazyku jeste
 nikdo neudelal) ktera vam nahradi v nejakem souboru neco-za-neco
 je tak moc velky problem.

> Hmm to je docela zajimave reseni. Prakticky nikdo to nedela, protoze
> to je spousta casu oproti bastleni v perlu apod.. :o)))

 Ja jsem takto prepisoval nekolik tisic radek PHP do C a jsem
 rad ze jsem to udelal. Casove je na tom narocne jen to nez si
 napisete/okopirujete par zakladnich veci (mozna by bylo dobre pokud
 by existovala libapachemod:-). Dobrou inspiraci jsou treba zdrojaky
 od PHP.

> Mate nejaky priklad?

 Mam, ale slibil jsem ze to neukazu "treti" strane :-(

 Nejake priklady drive psal Pavel Janik na linuxworld.cz a i samotne
 zdrojaky apache obsabuji example.

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

 C, PostgreSQL, PHP, WWW, http://docs.linux.cz, http://mape.jcu.cz