Objektovy PostgreSQL?

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Říjen 16 10:43:38 CEST 2001

On Mon, Oct 15, 2001 at 06:02:58PM +0000, Stanislav Meduna wrote:
> On Mon, 15 Oct 2001 09:17:48 +0000 (UTC), Karel Zak wrote:
>
> :  Ciste OO DB (ODBM) nepouzivaji zadny high-level jazyk jako je SQL,
> :  ale pristupuji k DB jako k objektum a data neukladaji do radek, ale
> :  do objektu. IMHO je todle je mrtva zalezitost na urovni nejakych
> :  obecnych DB,
>
> Ani by som nepovedal. Pokial dotycna databaza ponukne jednoduche
> spojenie s niektorym z OO jazykov a (skoro-) transparentne
> zaisti perzistenciu objektov, s ktorymi sa pracuje, ma to
> svoj vyznam a skor je to zatial nedocenene, ako zeby to
> bolo mrtve.

 Neni to pak vice sklad komponent (objektu) nez DB popisujici nejaky
 problem pomoci definic vazeb mezi tabulkama (apod.)?

> S cim su zatial problemy je rychlost - relacna databaza je z hladiska
> implementacie jednoduchsia a ma za sebou roky vyvoja, OO databazy
> su relativne mlade.

 Nevim, nejak moc do veci okolo OO nedelam, ale rekl bych, ze
 vyvoj se uz dost dlouho drzi objektove-relacnich DB. Take tak
 jsem to myslel. Ted nad tim premyslim a stejne mi neni uplne
 jasne propojeni tech objektu. Porad my z toho vychazi nejaky
 model v kterem budou relace (jinak by to byl navrat k nejakemu
 hierarchickemu nebo sitovemu modelu)...

> Jeden znamy pracuje na pomerne velkom projekte vyuzivajucom
> databazu Versant s bindingom na Javu a je velmi spokojny.
>
> :  a bude asi vice vyuzivano nejakych komponentovych
> :  technologii (Corba apod.), kde komponenty delaji API k bezne DB.
>
> Problem je, ze vysledkom je halda otrockeho kodu, starajuca
> sa o mapovanie objektov do RDBMS. Sam som to parkrat robil,
> kolegovia to robili este castejsie a je to riadna otrava, zvlast
> hierarchicke struktury su potesenim...

 Ty jsou obecnym problem SQL (= neproceduralni a nerekurzivni jazyk:-)

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

 C, PostgreSQL, PHP, WWW, http://docs.linux.cz, http://mape.jcu.cz