Ulozene procedury

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Září 20 10:13:41 CEST 2001

On Wed, Sep 19, 2001 at 04:43:26PM +0200, mlekar dan wrote:

> No, ja do PgSQL zas tolik nedelam, ale IMHO co se tyka ulozenych procedur,
> souhlasim ze jde o funkce a pro JEDNODUCHE vybery dat (selecty) mi prijdou
> pouzitelnejsi prave pohledy (views). Proto funkce a pohledy.
> Proc pouzivam pohled na selecty - kvuli pohodlnosti, pokud bych pouzil
> funkci, tak musim definovat RETURNS. V pripade slozitejsiho dotazu, resp
> dotazu kde vyhodnochuji podminku a az na jejim zaklade neco vracim, pouzivam
> funkci.
> Pokud jsem zkousel tak pohled neni pomalejsi nez funkce.
> [...]

 IMHO je todle slovickareni :-)

 VIEW a FUNCTION jsou dve ruzne veci, ktere mohou vest ke stejnemu
vysledku. S VIEW lze zachazet jako s tabulkou coz u funkce je ne
vzdy mozne (i kdyz v budoucnu to asi bude lepsi). Rozdil je take v
moznosti prideleni prav. Atd..

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

 C, PostgreSQL, PHP, WWW, http://docs.linux.cz, http://mape.jcu.cz