Problem ochrany dat

Ludek Rasek ludek.rasek na centrum.cz
Čtvrtek Září 27 07:30:14 CEST 2001

On Wed, Sep 26, 2001 at 04:49:57PM +0200, Adam Mika wrote:
> Dobry den,
>
> obracim se na vas s nasledujicim problemem. Vyuzivam databazi, kterou mi
> poskytuje firma, u ktere hostuji. V soucasne dobe se chystam na internet
> umistit informace, ktere by nemel videt nikdo jiny nez autorizovani
> uzivatele mych internetovych stranek. Zde prave vyvstava problem --
> firma, u
> ktere mam data na pocitaci k nim vzdy bude mit pristup. To se mi ale
> nelibi.

Zrejme jedinym resenim je data v db nejakym zpusobem
zakodovat/zasifrovat. Sifrovaci algoritmus zavisi na citlivosti dat.
Muzete pouzit nejaky primitivni algoritmus a pro zobrazeni potom data na
klientovi rozsifrovat javascriptem za pouziti klice, ktery zada
uzivatel. Nebo muzete pouzit regulerni sifrovaci algoritmus (DES, IDEA apod.)
a pro prohlizeni zpracovat (rozsifrovat) data v prohlizeci treba Java appletem.
Kazdopadne budete muset mezi sve uzivatele distribuovat klice jinou
cestou nez pres web :-))).

Ludek Rasek