zotaveni pgsql po vypadku proudu

Horak Daniel horak na sit.plzen-city.cz
Pátek Srpen 23 11:22:10 CEST 2002

> doslo u mne k chvilkovemu vypadku proudu, po kterem nemohu
> nastartovat
> pgsql databazi.
> bohuzel posledni zaloha databaze je mesic stara (jedna se o vyvojovy
> stroj) a soucasna se od produkcni lisi, takze ji nemohu pouzit...
>
> Cili, pri pokusu o start dostavam hlaseni:
> Starting PostgreSQLstartproc:  exit status of parent of

Tohle vypisuje skript startujici PostgreSQL nebo je to v logu, ktery
vytvari PostgreSQL?

> /usr/bin/postmaster: 1
>

>         failed
>
> dostal jsem se k tomu, ze chyba 1 znamena nespecifikovanou chybu ...

Mate zapnuto "enable_debug=2" v postgresql.conf ? Tim by se melo
vypisovat vice informaci o behu bud do logu nebo na aspon na konzoli.

Jinak pro resuscitaci existuje pg_resetxlog, ktery resetuje transakcni
log do nejakeho bodu v minulosti, tak aby bylo mozne server vubec
spustit, ale data v tabulkach nemusi byt v konzistentnim stavu.

Pro stav nejvyssi nouze je tu pgfsck
(http://svana.org/kleptog/pgsql/pgfsck.html), ktery kontroluje/dumpuje
data primo ze souboru jednotlivych tabulek.

> [...]
> smazal jsem /tmp, coz nepomohlo tez.
>
> Takze jako neadministrator jsem se svymi skromnymi
> skusenostmi v koncich...
> Je nekde neco, kde muze byt ulozeny nejaky mezistav, se
> kterym je treba
> neco udelat? ci mam schovat soubory v /var/lib/pgsql/data
> (mam suse 8.0
> + pgsql 7.2), odinstalovat, promazat zbytek ve /usr/lib/pgsql a
> /var/lib/pgsql, znovunainstalovat a nakopirovat schovane
> soubory? staci
> schovat jen ta v /var/lib/pgsql/data, ci mam schovat neco dalsiho,

vsechna data jsou v /var/lib/pgsql/data, takze staci jen zalohovat
tenhle adresar

			Dan