PgSQL-dotazy

Frantisek Darena darena na akela.mendelu.cz
Úterý Prosinec 3 09:17:13 CET 2002

On Tue, 3 Dec 2002, Pavel Kysilka wrote:

> [...]
> pripadny www odkaz na nejake dobre howto ohledne pgsql a fulltextu by
> take neuskodil.
> 2)
> jeste jedna obecna uloha pro SQL:
>
> mam dve tabulky. z kazde me zajima nejaky jeden sloupec.potrebuji vybrat
> selectem udaje z techto dvou sloupcu(kazdy z jine tabullky) a vypsat tyto
> sloupce pod sebe a setridit je.doslova jde o spojeni dvou sloupcu z dvou
> ruznych tabulek pod sebe a setrideni takto vznikleho sloupce ;pokud mozno jednim dotazem.jak na to ?

select sloupec
from tabulka1

union all

select sloupec
from tabulka2

order by sloupec

nebo v pripade, ze se ty sloupce jinak jmenuji

select sl1 sloupec from tab1
union all
select sl2 sloupec from tab2
order by sloupec (nebo order by 1)

sloupce museji byt stejneho datoveho typu (aspon v oracle), jinak pouzit
nejakou konverzni funkci, ktera prevede oba udaje na stejny datovy typ

F. Darena