Jak seradit v PG 7.x

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Úterý Prosinec 3 16:16:03 CET 2002

otakarek na post.cz wrote:

> ad 1) a 2) => proto pokladam otazku do konference

Alespon dvema navysost obecnymi tvrzenimi jsem se "trefil"
do ranku pouzitelnych odpovedi na tak nejasne polozenou
otazku ;-)

> ad 3) chyba v navrhu zrejmne neni
> - duvod: mam mnozinu zaznamu (napr. strukturu kategorii ve
> stromu) a je povoleno presouvani kategorii do kategorie libovolne
> v celem stromu ad 4) dle meho neni problem si uchovat index prvku
> a pracovat s nim, neco jako ([klic]<=[hodnota]): [0]<=15
> [1]<=18
> [2]<=4
> [3]<=47
> [4]<=2

Tim jste me nepresvedcil. Bud kriterium, podle ktereho chcete
radit, mate k dispozici jako atribut, pak muzete podle nej radit
(misto pozadavku, aby RDBMS pocital stylem 15<18<4...). Pokud ho
nemate jako atribut, musite ho umet vyrobit v ramci aplikace (jak
jsem uvedl my_order()). Pokud ho nemate v datech ani ho neumite
vyrobit, JE TO DUSLEDEK CHYBNEHO NAVRHU.

> Tak trapne rady(ad. 4 a 5), ktere jste mi dal jsem ani necekal
> (to ze to zadny RDBMS neimplementuje lze naznacit i jinak).

Kazdy mame nejaka nesplnena ocekavani... Ja napriklad uz leta
cekam na okamzik, kdy se do formulaci SQL dotazu budou poustet
jen lide, kteri dokazi formulovat dotaz v prirozene reci.

> Vubec bych se na to neptal, kdybych nezahlidl konstrukce jako
> "ORDER BY substr(id,4),substr(id,1,2)", "(1/(id+1))>=1" atd...

Ano, v ORDER BY mohou byt vsechny vyrazy, ktere se vyhodnocuji
do skalarniho datoveho typu s definovanym usporadanim (jasne
je to u cisel, znakovych retezcu, datumu, mene jasne u booleanu
a nemozne u struktur, objektu atd.), coz bylo v mene obecne rovine
uvedeno v me vysoce trapne rade cislo 5.

						Jan Serak