Mysql licence

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Sobota Prosinec 7 19:22:51 CET 2002

On Sat, Dec 07, 2002 at 02:28:15PM +0000, Leos Literak wrote:

> obavam se, ze nemas pravdu. oni toto chapou jako "linkovani", takze
> by i tvuj program mel byt pod GPL ..

Je velky rozdil mezi linkovanim a mezi tim, kdyz budou v jedne krabici
dve cedecka. Linkovani je, ze svoje komercni ucetnictvi slinkuji (za
pomoci linkeru) treba s klientskymi knihovnami MySQL. A pokud tyto
jsou pod GPL, tak jsem je pouzil ve svem programu, a tento program je
take infikovan GPL (coz neznamena, ze ho nemuzu komercne sirit, akorat
to musim udelat za podminek GPL).

I GPL FAQ rika

	However, in many cases you can distribute the GPL-covered
	software alongside your prorpietary system. To do this
	validly, you must make sure that the free and non-free
	programs communicate at arms length, that they are not
	combined in a way that would make them effectively a single
	program.

Cili pokud muj program nebude pouzivat zadny kod z MySQL, tak
samozrejme mohu distributovat MySQL a svuj program soucasne, pod
ruznymi licencemi.

Nemohl bych samozrejme pouzit ani

To, co je napsano na webu MySQL, je IMO neplatny nesmysl:

	You need a license if you sell a product designed
	specifically for use with MySQL or that requires the
	MySQL server to function at all. This is true whether
	or not you provide MySQL for your client as part of
	your product distribution.

Neni mi absolutne jasne, jak by v MySQL AB byli schopni tohle
vynutit a obhajit u soudu, obzvlaste za situace, kdy tvrdi, ze
ja potrebuji licenci MySQL, i kdyz to MySQL se svou aplikaci
neprodavam. To je naprosty ulet. Autori MySQL se snazi zasahovat do
vztahu mezi mnou a tim, komu prodavam software. To je jako by
Microsoft rekl, ze nemam pravo prodavat software, ktery pobezi nad
Windows, pokud si nekoupim k tomu prislusnou licenci. A to Windows
nejsou pod GPL a MySQL software ano.

Hmmm, presouvam do cz.comp.databases.misc.

      ... all of these signs saying sorry but we're closed ...