Insert v PostgreSQL 7.1.3

Středa Únor 6 11:26:22 CET 2002

Karel Zak wrote:
>  Kazdy backend si allokuje jedno cislo (nebo vice zalezi na nastaveni
>  CACHE v CREATE SEQUENCE). Pokud nema zadne cislo "zamluvene" tak se

	Backend = jedna konexe do jedne databaze (mimochodem, pokud na urovni
ESQL udelam konexi k vice databazim, porad to bezi po jednom backendu?),
at si rozumime, ju?

	V tom pripade select nextval a nasledne select curval mi daji to same
cislo (ano, priznavam, ze jsem to v prvni uvaze prohodil, nicmene
myslenka je porad stejna) v ramci jednoho backendu. Pokud tedy sam
nejsem truhlik a nemam nejaka zbloudila vlakna, pak to funguje, OK?
Nikdy jsem nikde netvrdil, ze musim v ramci jednoho backendu dostat
vzestupnou radu bez 'mezer', nicmene pokud by neplatilo ano toto, tak uz
nevim... - pochopil jsem to mimotransakcni asi takto:

curval = 100

B1			B2
nextval = 101
curval = 101
			nextval = 102
nextval = 103
			curval = 103!!!

Verim, ze ve skutecnosti je ten posledni curval porad 102, pokud ne,
tak...'-)

>  O tu sequenci se pochopitelne ty konkurentni backendy stridaji.

	Predpokladam, ze nejakym mutexem...