postgresql & tomcat & cestina

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Únor 11 11:41:13 CET 2002

On Mon, Feb 11, 2002 at 11:25:10AM +0100, Jiri Chaloupka wrote:

> [...]
> Vas clanek jsem samozrejme cetl a zkousel jsem podle nej.
> Jak jsem jiz psal, databaze (myslen sklad dat) je nastavena na latin2, toto
> vypisuje i v informacich.
> Kod je psan v latin 2, pri pripojovani tez vyslovne nastavuji kodovani.
>
> Cili je to asi tak, ze
> stranka obsahuje jsp tag, stanovujici kodovani iso-8859-2 (kodovani, v jakem
> je napsan vlastni "script"
> stranka obsahuje html meta tag stanovujici kodovani iso-8859-2
> jdbc ma stanoveno, ze databaze je v latin2
>
> Kazde ulozeni do one databaze z jsp zmrsi ceske znaky krome znaku s carkou.

 To znamena, ze jsp tam nedava data v latin2. Necpe tam Java unicode?

> Pokud do te same databaze ulozim data z php, je vse ok.
> Je pravdou, ze jsem se na ta data nedival pres psql, ale pouze zase jsp
> scripty, a take pres phpPgAdmin (tam se zobrazi tak jako v jsp strance, cili
> znaky s carkou jsou OK, misto ostatnich otazniky), to napravim vecer za
> prijdu domu...

 Obecne: ladite-li nejakou aplikaci, ladte vzdy nejdrive samostatne
 vrstvy te aplikace a ne hned celek. Jinak v tom zabloudite.

 Nekde na linux.cz byl FAQ s podobnym obsahem jeko je ten clanek na
 root.cz a byl tam i priklad. Pokud vam ten priklad projde tak to
 znamena, ze DB je OK. Ale del toho co rikate o PHP tak ta DB je asi
 OK.

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

 C, PostgreSQL, PHP, WWW, http://docs.linux.cz, http://mape.jcu.cz