(Bit) Off topic: Ludska hlupost

Vaclav Ovsik Vaclav.Ovsik na i.cz
Úterý Leden 15 10:09:47 CET 2002

On Mon, Jan 14, 2002 at 08:37:46PM +0100, Juraj Chlebec wrote:
> Ok vsetci sme radi ze sa na tom na jednom pracovisku robi, ze bude databaza
> v ktorej budu spravne a aktualne udaje... Po case je vsetko (?) hotove a ked
> sa dam do reci s kompetentnym veducim celoskolskeho vypoctoveho strediska +
> jeho zamestnanca ktory tu db robil - povedia mi do oci ze tam maju
> duplikatne zaznamy (meno,priezvisko,rc atd...) odlisene len osobnym cislom
> zamestnanca z dovodu (ako sa vyjadrili) uz navrhnutej logiky databazy...
> (priklad zamestnanec je zaroven studentom na nejakej fakulte alebo student
> studuje naraz na dvoch fakultach)...

No tak to nebude databaze v nektere normalni forme. Sorry uz si nepamatuju
ty definice 1NF - 4NF. Duplicita bude asi odporovat snad 3NF (uz nevim).
Definice normalnich forem je v kazde ucebnici databazovych systemu.
Jakmile ty normalni formy clovek pochopi, uz si to pri navrhu zazije
a navrhuje databaze spravne. Pokud nekdo navrhne takovouhle blbost,
zrejme vubec neni vzdelan v oblasti databazovych systemu.
Duplicita prinasi tezke problemy pri aktualizaci zaznamu
a bude z toho pekna prasecina.

Kdyz date do Google hledat napriklad "first normal form"
nebo "second normal form" apod., neco to snad najde.
Ty definice vypadaji slozite, ale kdyz nad tim clovek chvili duma,
zjisti, ze jsou to ve skutecnosti velmi jednoduche veci.

--
	Vaclav Ovsik		email: Vaclav.Ovsik na i.cz
	ICZ a.s.		phone: +420 19 7488511