(Bit) Off topic: Ludska hlupost

Úterý Leden 15 11:17:40 CET 2002

On Tue, Jan 15, 2002 at 09:02:07AM +0100, Marek Blasko wrote:

> pekna blbost. spravne prepojene 3 tabulky bi to vyriesili k plnej
> spokojnosti.
>
> tabulka osob  	 tabulka ziakov		tabulka zamestnancov
> Id,osobneudaje	 oid,potrebne data	oid,potrebne data
>
> v tomto systeme z podmienkou osob.id=ziakov.oid(zamestnanci.oid)
> spravim vsetko co len chcem.

Mozna, mozna ne. Myslite napriklad, ze kdyz uchazeci o studium
podavaji prihlasky, ze jsou schopni napsat na vsechny prihlasky stejne
rodne cislo a stejne bydliste, abyste z toho mohl odvodit, ze onen Jan
Novak je vlastne jedna a ta sama osoba, a ze mu tudiz nemate vytvaret
dalsi zaznam v osob, ale pouze k existujicimu vytvorit zaznam
o zakovi? A ktera osobni data jsou pak spravna, ta z papirove
prihlasky, kterou drzite v leve ruce, nebo z prihlasky v prave ruce? ;-)

Teoreticky to takhle navrhnout muzete. Pokud ale tech osob mate 50k+
(nebo deset milionu), nemuzete pocitat s tim, ze je svet idealni.

Letenky: tam figuruje jmeno, protoze zadny unikatni identifikator
z klientu nevyrazite. Az teprve kdyz se Vam klienti zaregistruji a
zacnou sbirat mile, muzete ruzne rezervace z ruznych mest a zemi dat
dohromady a prohlasit zpetne o tom baliku procestovanych letu, ze by
mohlo jit s jistou pravdepodobnosti o jednu osobu.

   .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, DBD::XBase.