(Bit) Off topic: Ludska hlupost

Vaclav Ovsik Vaclav.Ovsik na i.cz
Úterý Leden 15 12:29:42 CET 2002

On Tue, Jan 15, 2002 at 11:08:19AM +0100, Honza Pazdziora wrote:

> Ono zalezi na tom, co prohlasite za entitu. Pokud je pro Vas dulezite
> studium a ty fyzicke (chodici) osoby Vas nezajimaji, klidne to takhle
> muzete delat, aniz byste z toho mel spatne spani.
>
> V kolika obalkach Vam chodi vypisy z banky, u ktere mate vice uctu?
> Mne jich po novem roce prislo uz asi osm, z jedne banky. A zrovna
> u tehle pozitivne vim, ze ona vi, ze ty ucty patri jedne osobe,
> protoze je vsechny na Internetu vidim naraz, takze by par obalek mohla
> usetrit. Ale pokud je zakladni entita, se kterou pracujete, neco
> [...]

Problem duplicit zpusobeny nespravnym vstupem je neco jineho
a jiste mate pravdu, ze resit ho neni nic jednoducheho.

Ovsem zavedeni duplicit jaksi programove - to je spatne.
Nekdy to muze vadit vice nekdy mene.

Ja to vidim tak, ze "student" a "zamestnanec" maji proste spolecny zaklad
"clovek". Atributy cloveka se mohou menit (prijmeni, byliste ...)
a kdyz se to bude aktualizovat v databazi s duplicitami od navrhu
bude se to muset delat nekolikrat, resp. udela se to jenom
nekde => kvalita dat bude nevalna.

Jasne ze nekdy zase chci data v urcitem casovem okamziku a naopak
nechci aby mi to nekdo aktualizoval, pak mohu volit tohle reseni
nebo udelat k tabulce historii a rozdavat reference na konkretni
casovy snimek.

Ale asi se shodneme ze zalezi na konkretnich podminkach.
(Mozna jsem puntickar :-)

BTW: S temi bankami mate pravdu. Zrejme nemaji duvod ke snizovani
     nakladu, nebo snad to posilani kazdeho vypisu extra ma nejaky
     dalsi smysl, ktery jsem zatim nepostrehl. :-)

--
	Vaclav Ovsik		email: Vaclav.Ovsik na i.cz
	ICZ a.s.		phone: +420 19 7488511