(Bit) Off topic: Ludska hlupost

Juraj Chlebec jchlebec na studiostyle.sk
Středa Leden 16 19:07:21 CET 2002

"Honza Pazdziora" <adelton na informatics.muni.cz> wrote in message
news:20020115110819.A16909 na anxur.fi.muni.cz...
[kratene]

> Jenze pokud potrebuje personalistka zavest rychle dohodu o provedeni
> prace o nekom, u koho moc netusi, jake osobni udaje ma, velice rychle
> zjistite, ze tam mate tu osobu dvakrat. Ona ta geneze je vetsinou
> takova, ze osoba je nejdrive zavedena chybne (spatne rodne cislo, jen
> priblizne bydliste) a po dvou letech zacne spolupracovat s jinym
> oddelenim (fakultou) a jina personalistka osobu zavede znova a lepe.
> Coz je lidsky pochopitelne -- ona vlastne nema duvod predpokladat, ze
> tento Vladislav Novotny, narozeny 1. 3. 1965 je vlastne Vladimir
> [...]

V tom problem nebol. O IS univerzity mi je jasne ze to nebude jednoduche a
vyziadalo by si to mnozstvo prace dat to dokopy... Nech radsej zostane taky
ako je... Ale ide o to ze tato centralna databaza ma byt pouzita zatial len
na ucel zhromazdenia udajov o vsetkych zamestnancoch+studentoch aby im bolo
mozne zaviest ucty v elektronickom systeme pre vydaj stravy. Perspektivne by
sa samozrejme mohla pouzit aj na veci okolo tvorby webu atd. Cize tie
duplicity tam boli zavedene pravdepodobne z umyslom usetrit pracu z
importovanim dat. Z IS to nema nic spolocne len to ze prebera z neho udaje o
studentoch. Co sa personalistiky tyka tak ta je stale vedena v nejakom FoxPr
o alebo Clipper programe takze tieto baliky dat sa vlastne zlucovali do
jednej db.

Juro Chlebec