OT: Hladaju sa dobrovolnici

Peter Hanusiak hanusiak na sozo.fns.uniba.sk
Středa Leden 23 20:07:35 CET 2002

On Wed, Jan 23, 2002 at 05:10:13PM +0100, Karel Zak wrote:
>  Nechci nejak moc hovorit o Jave protoze se na to necitim zcela
>  povolany. Jen si myslim, ze garbage collection si vezme nejakou
>  rezii a v pripade DB by to mohlo byt znatelne. (Nedavno jsem
>  debatoval s jednim clovekem delajicim s 3D modely a ptal jsme se ho
>  proc nepouzivaji Javu -- odpovedi mi byl usmev a odpoved, ze i u
>  C++ obcas museji dost dlouho cekat nez se jim ty trojuhelniky v
>  pameti "poperou" a u Javy by se asi nedockaly. Cca pred rokem
>  jsem nekde videl test XML parseru, ty v Jave byli pomalejsi a to
>  znatelne. Proto, jsem u vetsich a narocnejsich veci vs. Java
> [...]
Ono ked sa nizkourovnove veci spravia na urovni C (BerkeleyDB) a
zlozitejsie veci, kde treba "mysliet" (optimalizacia) v Jave tak je
to spolahliva kombinacia, ktora prinasa uspokojive vysledky. Samozrejme
keby sa to cele spravilo v C alebo C++ bolo by to rychlejsie ale kome sa
chce "potit" krv? Moj projekt nema za ciel predbiehat Oracle a spol. ide
tu skor o pokus a zaroven o projekt, v ktorom si mozu dokazat tvorcovia
(napr. ja ), ze to dokazu aj oni. :-)

>  MySQL pouziva jako jednu z moznosti (stale?) sleepycat a to z duvodu
>  transakci, bohuzel implementace tech transakci je dost mizerna (zamykani
>  na urovni tabulek). Coz je to kam jsem miril. Asi by se toho naslo
>  vice (treba: limit velikosti soubou, transakcni/recovery logy,
>  defragmentace, ...nevim mozna je to v sleepycat vyreseno).
Tak tu mam pocit, ze je to spravene zle v MySQL pretoze transakcny
system v BerkeleyDB3 (teraz uz 4) je excelentny a vobec nie je nutne
zamykat celu tabulku.

>  Lepsi je rikat "mam neuveritelne rychle prsty" :-)
:-)

	Peter

--